mandag 3. januar 2011

Baskerlue

I januaroppgaven fra LilleRosin var lue blandt annet et forslag. Så da heiv jeg meg på ei baskerlue fra denne siden
Enkel,men kjedelig strikking. Hva gjør vel det når lua satt som et skudd?  Tror garnet jeg brukte siger en del,så om det blir flere slike luer så skal jeg redusere maskeantallet. Jeg brukte også samme pinne str.på hele lua. (Pinner nr.6)

Det gikk med 99gr Ragg-strømpegarn fra Hjerte garn. Fargen er mørk,mørk lilla.

11 kommentarer:

  1. Go og varm hue det der ja.
    Godt nyttår til deg og dine.
    Om du trenger hjelp til starten er det bare i gi et pip, så får du det veit du ;o)
    Kjekt med ei Tante Olga ja, veldig glad hun endelig er i hus.

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue!
    Takk for link.

    SvarSlett
  3. Flott lue. Synes du kledde den jeg. Godt nytt år.

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue,du har strikket.Ha en flott dag

    SvarSlett
  5. Hei og godt nytt år;) Takk for hyggelig besøk i bloggen min, det ble jeg glad for;)Fin lue du har strikket og i min yndlingsfarge;D

    SvarSlett
  6. Veldig fin lue:)
    Jeg skulle gjerne hatt tak i en slik fiffi og foffo norskbok!! Bestevenninna mi, som er ett år eldre enn meg, hadde den på skolen. Jeg husker at jeg gledet meg til å begynne på skolen jeg også, bare pga. den boka! Men når jeg begynte hadde de selvfølgelig skiftet bøker...:)

    SvarSlett
  7. Så flott lue du har strikket!
    Det er sant det at en fort glemmer at kjedelig strikk var kjedelig når resultatet er topp!
    Godt nytt år:)

    SvarSlett
  8. Hei på deg;) så kult å se;) Takk for linken til siden din. den var smashing kledelig;) God kveld til deg;) Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  9. Hvor tykt var det garnet du strikket med?? Har noe pickels abulita tykk merino. Tror du det går bra til denne lua??? :)

    Mvh Silje

    SvarSlett
  10. Det vil jeg tro går bra ja Silje.