tirsdag 28. desember 2010

A buddy cowl hals til meg selv

Mimouna tipset meg om denne halsen. Den finner du inne på Ravelry. Den heter A buddy cowl , å er kjempe enkel å strikke så lenge du har fått noen til å oversette den;-)

Jeg skal prøve å strikke etter en del engelske mønstre i året som kommer. Rett og slett for å få utvidet mine strikke muligheter. Det ligger på haugevis med gratise engelsk mønstre ute i nettverden.

Den ble akkurat passe til meg når jeg strikket den med puno fra Rauma. For å få den mer over skuldrene burde jeg nok strikket med dobbel trå eller et tykkere garn.

Takk for hjelpen med oversettelsen amylin

HER ER OVERSETTELSEN SLIK AT JEG KAN STRIKKE EN NY HALS OM TID OG STUNDER.

Abbreviations k: Knit p: Purl k1‐yo‐k1tbl: Knit 1, yarn over, knit 1 through the back loop (all in the same stitch) (double increase) sl2‐k1‐p2sso: Slip 2 stitches together knit wise, knit 1, pass the 2 slipped stitches over the knitted one. (double decrease) pf&b: Purl in front and back loop

Forkortelser k - rettstrikk, p - vrang, k1-yo-k1tbl- strikk 1 m rett, kast, strikk 1 gjennom bakre maskeledd, alt i samme maske, øke to masker, sl2-k1-p2sso - ta 2 masker av som om du strikker dem rett, strikk 1 maske, løft de to maskene over den strikkede, felle to masker, pf&b - strikk en maske vrang gjennom både framre og bakre maskeledd.

9 kommentarer:

  1. Den var lekker. Hmm, kanskje det blir hals på meg også i løpet av neste år

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært...Jeg synes også at engelske oppskrifter kunne være skremmende i begynnelsen,men etter vært så går det unna:)

    Flott hals. Tenker jeg også skal strikke en slik og legge den i gavekurven/esken min

    SvarSlett
  3. Heia.
    Ikke noe problem for meg å lære deg de rutene jeg hekler. Det kan vi ta på chatten på fb om du vil. De er lette, og jeg har blitt avhengig av dem.

    SvarSlett
  4. Denne har jeg også strikket. Digger den :D

    SvarSlett
  5. Den halsen så kjempegod ut. Liker at de er litt tette rundt halsen.

    Etter at jeg lærte meg å strikke etter engelske mønstre, så gjør jeg nesten bare det. Liker de bedre faktisk.

    Fortsatt god jul! :)

    SvarSlett
  6. Kjempe fin hals. Å så mye fint du har laget :-)
    Ha en riktig fin romjul.

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Og så mange fine småtepper du har strikket i det siste, de går i alle fall til en god sak. Julekjolen din ble også nydelig! Et riktig godt nyttår til deg og dine :)

    SvarSlett
  8. Veldig flott hals, og takk for at du la ut oversettelsen :)
    Ønsker deg og dine ett riktig godt nytt år Maria. Kos dere denne siste dagen i 2010, så "sees" vi i 2011 :)

    Stor klem fra Gry-Anette

    SvarSlett