torsdag 18. november 2010

Trenger du votter i full fart?

Trenger du et par stygge votter,som er kjappe å strikke,å som ikke forsvinner?

Da er det votteoppskrifta i Nøstebarn boka som gjelder. Jeg har ikke tall på hvor mange vottepar jeg har strikket fra den boka. De er så geniale at de strikkes frem og tilbake,å er ferdig på null komma niks.

Om du strikker dem i et tovbart garn så blir de ekstra tykke og gode med en kjapp runde i maskina.

De er glimrende for barn som ikke får vottene på riktig hånd,ettersom det ikke spiller noen rolle hvilken vott du tar på hvor.

Å det aller beste er at de er så stygge at ingen kommer til å stikke av med dem i barnehagen eller på skolen.
Jeg er litt små lei av at vottene jeg strikker forsvinner,spesielt tova vottene forsvinner fort. Mens denne utgaven av votter har aldri forsvunnet :-)

Her har jeg strikket til Sebastian i Østlandsgarn

6 kommentarer:

  1. Det enkle er ofte det beste. Fine votter. Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for jeg har et slikt UFO par liggende.

    SvarSlett
  2. Det har jeg ikke tenkt på! Jeg hadde tenkt å strikke et par fine votter til toåringen, men kanskje jeg heller skal gå for disse. Takk for tipset:)

    SvarSlett
  3. Så flott at disse vottene ikke forsvinner ,syntes de var fine også.

    SvarSlett
  4. Du er jammen meg effektiv :D Og jeg syntes disse vottene var fine jeg :) Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  5. Jeg liker også disse vottene, synes det er en enkel og grei modell. Får håpe at ingen andre synes de er så veldig fine da slik at dere får beholde dem ;)

    SvarSlett
  6. Jeg å syns di vottene var fine. Kanskje jeg skal strikke sånne til Isak..må jo strikke votter til han å.
    Å den bukselommeopphenge i forgje innlegg var jo genial!

    Silje

    SvarSlett