mandag 8. november 2010

Skal tro om eldstemann tar med seg vottene på skolen?

Eldstemann kom blåfrossen hjem fra Lerkendal i går. Han er en typisk tenåring som kler seg med minst mulig klær. "Æ frys itj æ sjø" er en gjenganger her i huset.

Han smilte litt lurt i går, når jeg terget ham så frossen som han var. Jeg dro av ham de våte bomullsokkene,å gikk å fant frem ullsokkene han selv har bestilt,men aldri brukt;-)
Han ble fort varm av de,men kunne ikke innrømme det for hu mor.

Jeg hadde et par svarte votter som var klar til toving,å de ble vist frem,å sendt i vasken. Jeg fortalte gang på gang at disse kan DU ta,så slipper du å dra hendene inni jakka. Mh....var svaret jeg fikk.

Nå er vottene tovet og tørket natten over,å de ligger pent på plassen hans i gangen. Så nå er jeg spent på om 8- gjør at han tar på seg de vottene.

9åringen gikk ut med ei ullbukse som var en smule kort,så det spørs om jeg bør strikke ei ny til han. Trodde ikke han kom til å bruke ullbukse ettersom han ikke ville ha det i fjor. Unger er rare,men de må vel ha kjent kulden på kroppen før de kler seg godt.


OPPDATERING 9.15 ELDSTEMANN HAR GÅTT TIL SKOLEN

Neida,her ligger sokkene strødd og vottene på benken. Det sitter nok langt inn å kle seg i ull.

Første året på ungdomsskolen vettdu,så han må nok se hva de ANDRE har på seg en vinterdag eller to først;-)

Ikke skal han ha vintersko heller. Så han går nå rundt i klissvåte joggesko da. Behagelig? Neppe. Kult? Ja,det må det være.

10 kommentarer:

  1. Jeg er like spent som du.. tok han på seg vottene ? ;)
    Fine var de iallefall !

    SvarSlett
  2. Gutter altså :) Eldste min går andre året på ungdomsskolen, og han er heller ikke den flinkeste til å kle ordentlig på seg.
    Kanskje han tar de på i morgen?? Fine var de :)

    SvarSlett
  3. Hahahaha, kjenner veldig godt igjen det der. Første året på ungdomsskolen her også, og i tillegg JENTE. Blir en del masing fra mamma da....

    SvarSlett
  4. De lærer vel etter hvert, får vi håpe :)

    SvarSlett
  5. Åh, det er så kjedelig at de ikke vil kle seg skikkelig! Min 7-åring har begynt allerede, han som alltid har vært så flink med klær.
    Får håpe gutta tar til vettet i løpet av vinteren!

    SvarSlett
  6. Tenåringer har mye for seg, viktig å være som alle de andre for ikke å falle utenfor. Har sett mange variasjoner her også. Den beste var vel en litt større jente enn gutten din, men hun kom altså ute i noe ala snøstorm, med en diger boblejakke, tynn ankelkort tights, knøttsmå strømper og små stoffsko!!! Glemmer det aldri. Hun frøs nok godt. :-)

    SvarSlett
  7. Glemte jo helt å skryte av vottene. Har enda til gode å strikke en hel vott, er så vanskelig med tommelen. Så jeg beundrer alle som strikker votter. Dere er kjempe flinke!!! :-)

    SvarSlett
  8. Dette kjenner jeg igjen fra mine 4. Jeg kan fortelle deg at en av de, gikk i shorts nesten hele året. Rektor på ungdomsskolen sa til og med : "Nå ser vi at våren er i emning, for han Johan går i shorts"

    SvarSlett
  9. Artig og lese bloggen din Maria. Eldstemann her i huset er ganske flink til å kle på seg, men midt-i-mellom har bestandig protestert når mor har lagt fram ull eller potensielt varme klær.... :O)Jeg har vel etterhvert resignert og tenker at fryser de så kler de på seg....

    SvarSlett