onsdag 17. november 2010

Julehjerter til barnerommet

Du verden så mye plukk det skal være med ei symaskin da. Måtte starte med å tørke støv av den,for jeg har hørt at den bør føle seg lekker før den kan sy ordentlig. Syns jeg fikk fiffet den opp som bare det jeg,men allikevel begynner den å tulle med slak undertrå. Jeg har heldigvis funnet igjen veiledningsboka,å begynte å bla meg igjennom på finsk og svensk før jeg endelig fant info på norsk.
Skrudde å prøvde,skrudde og prøvde. Å jo da,der syns jeg jammen meg at jeg fikk dreisen på maskina.

Fikk sydd to hjerter som til nød kan henge på barnerommet.
De er ikke så kritiske der inne,så regner med at de blir storfornøyde.

Jeg begynte med det minste hjerte,å satte igjen åpningen på siden. Syns egentlig at det virket greit,men ville prøve å ha åpningen i toppen på det største. Da kunne jeg sy igjen der når jeg la inn silkebåndet etter at den var vrengt. Det skulle jeg ikke ha gjort,for da fikk jeg ikke til den spisse formen,å det ble et merkelig resultat på toppen der.

Hvor er det best å legge inn den vrengeåpningen? Å hvor stor bør den være? Å sist med ikke minst,syr dere den igjen for hånd eller med maskin?

Jeg har nemmelig lyst til å sy flere hjerter,men vil da kanskje finne meg en annen hjertemal.

1 kommentar:

  1. Symaskiner kan være noe herk, tror de av og til har litt PMS... :-)
    Hjertene var flotte, jeg bruker å ha åpningen i siden, mens hjertene til Tilda har åningen bak, dvs, du syr hele hjertet som det skal være, spretter opp en strek på baksiden, og vrenger hjertet. Deretter stryker og fyller, før du syr igjen for hånd. Det blir ganske fint, men det krever litt øvelse.

    Og ja, jeg syr igjen får hånd, ellers kommer det en liten stygg kant om jeg skulle gjort det med maskina..

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett