torsdag 25. november 2010

I et rasende tempo, ble det en perfekt tunika

Jeg ble litt bitt av tunika strikking ettersom Mymlen hadde et mål om å strikke en tunika på en uke. Så lett revet med som jeg er til tider,så heiv jeg meg på. Vi strikker riktig nok ikke samme tunika,men målet var å få den ferdig til søndag.
På lørdagen kjøpte jeg garn til denne tunikaen. Å i dag tidlig festet jeg trådene ved frokosten min. Det er det jeg kaller tempo ja.

Formen har ikke vært helt på topp,så på søndagen og i går fikk jeg ikke strikket all verden. Men det spiller ingen rolle om jeg måtte bruke en dag eller to ekstra på den. Kunne brukt enda ei uke jeg når resultatet blir så bra.

Ja,det må da virkelig være lov å skryte av det man blir fornøyd med. Tunikaen er strikket i dobbel alpacka fra Drops,å med mønster fra Garnstudio.

Det ble ikke noe fint bilde av mønsterbordene,men,men

Det frister faktisk å strikke enda en slik en. De er jo helt perfekte i fasongen for meg.
Brukte nesten 10nøster på pinner nr. 6 i Medium

TRYKK PÅ BILDET SÅ BLIR DET LITT STØRRE.

15 kommentarer:

  1. Jeg er virkelig imponert! For en fart du har hatt på pinnene og endatil har du ikke vært helt i form! Det ble en nydelig tunika, sikkert deilig også i alpakka. Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Den ble kjempe fin Maria:)
    Å for ett tempo!!!!!:)

    SvarSlett
  3. IMPONERT!!! Nydelig ble den!! Å den kledde du kjempe godt.

    SvarSlett
  4. *Bøye seg i støvet!* Knallfin - og kjapp!

    SvarSlett
  5. Knallfin! Er veldig imponert!!
    Så bra at du klarte det! Morsomt når resultatet blir så bra!

    SvarSlett
  6. Den var kjempeflott ;o) Og for en fart du har hatt på pinnene ;o)

    SvarSlett
  7. Den ble skikkelig fin,og du kledde både fassongen og fargen godt.

    SvarSlett
  8. Jeg er virkelig imponert over deg Maria.
    For et tempo du har holdt.
    Den var utrolig flott du kledde den.

    SvarSlett
  9. Den var veldig fin! Imponert som bare det over tempoet!!

    SvarSlett
  10. Super duper den vart å for en fart du har hatt på pinna`n. Fin fasong, farge, mønster å akkurat passe lang, helt perfekt t den flotte pia!
    Ønske dæ goe daga:-)

    SvarSlett
  11. Så fiiiin, og hvilket strikketempo :-)

    SvarSlett
  12. Oj, det gikk fort! Den ble kjempefin!

    SvarSlett
  13. Flott tunika og jammen var du rask!

    SvarSlett
  14. Maria, den ble kjempefin, morsomt når det passer så bra som den gjør.

    SvarSlett
  15. Så fin den ble da:D
    Du kledde den virkelig godt, og må si du imponerer meg hurtigheten.

    SvarSlett