onsdag 27. oktober 2010

Jeg har pyntet lys på morras kvisten.

Jeg har lenge fundert på hvordan de fine lysene blir laget. Å jeg har fått det fortalt av Anne Mette og Beate flere ganger uten helt å høre etter. Litt små fjern innimellom vettdu.

Lysene og serviettene har vært i hus lenge,å i dag så jeg strykjernet å tenkte at NÅ skal jeg prøve meg.

Syns det var litt vrient med jernet,tror det ble litt for varmt,ellers så er det ikke nødvendig å smelte sammen så mye på sidene som jeg trodde. Det endte iallfall med at talgen smelta litt vel mye;-)

Det lengste lyset ser helt tåpelig ut,så her må jeg nok se om jeg har litt blonder og perler for å få det fiks ferdig. Det minste lyset synes jeg var nok som det er.

Dette er garantert noe jeg skal prøve meg videre på. Må bare få en grundig opplæring hvor jeg hører på begge ørene:-)

5 kommentarer:

  1. Nydelige lys, det er lekkert med bilde på kubbelysene. Den DC lua er kjempestilig!!
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Jeg synes slike lys er veldig fine. Har et par slike selv med julemotiv som jeg har fått i gave. Utrolig kjekt å ta frem og pynte med!

    SvarSlett
  3. Fint med slike lys. Du kan prøve å gni med baksiden av en oppvarmet skje, da smelter det ikke så mye.

    Sånn serviettdekor somsmeltesfast går stort sett greit, men jeg ville IKKE brukt perler og blonder på et lys som skal brennes!

    SvarSlett
  4. Flotte lys!

    Nå har jeg liggende alt klar til kalenderen din - skal bare pakke inn så er den klar til å bli sendt!

    Jeg gleder meg!

    SvarSlett
  5. Det laveste lyset ble så nydelig, vises ikke at du har smeltet for mye...

    SvarSlett