torsdag 21. oktober 2010

DC lue

I går kom Sebastian hjem å hadde en ny idé. Så da var det bare for ham å rote rundt i garnlagret å finne farger,å prøve å forklare etter beste evne. Som den strålende moren jeg er;-) var det bare å sette igang å strikke en litt baggylue.

I kveld var det tid for maskesting. Å det er ikke akkurat det jeg liker best,men jeg syns faktisk at jeg fikk det til ganske så bra denne gangen. Nå gjenstår det bare å se om mottakeren blir fornøyd i morgen.

Jeg har brukt Ragg-strømpegarn fra Hjerte garn. La opp 84masker på pinner nr. 5,5 Økte8masker etter vrangborden. Strikket til hel lengde var 23cm. Felte av ved å strikke 2 og 2 masker sammen. En runde uten felling. Fortsatte med denne fellingen til jeg hadde noen få masker igjen. Trekte tråden igjennom de siste maskene.

8 kommentarer:

  1. Kul lue. Kan ikke tenke meg noe annet enn at den faller i smak.
    Og så fantasifull gutten er da!

    SvarSlett
  2. Stilig!!! Kan tenke meg at denne blir pop ja

    SvarSlett
  3. Oj,den ble jo knall bra søs :D
    Har trua på at Sebastian bli glad for den dær ja.

    SvarSlett
  4. Superfin! Helt sikkert at han ble fornøyd :)
    Riktig god helg til deg :)

    SvarSlett
  5. Nice! Kansje jeg må prøve meg på en slik til nevøen min...Sebastian (han også) :P

    SvarSlett
  6. Stilig. Kan jeg spørre om mønsteret på D C og stjerna?

    SvarSlett
  7. Har dessverre ikke mønster Gira.

    SvarSlett