tirsdag 21. september 2010

Septemberpakkene er kommet

Denne gangen fikk jeg garn til sokker/votter/pannebånd til dame. Tror det skal bli kjekt å prøve seg på mønsterstrikk med flerfarget garn.

I jentepakken var det garn til jakken på forsiden. Den har jeg strikket til Selma tidligere i annet garn,å ble storfornøyd med den helt til den ble vasket. Da ble den laaaaaang,så den ble pakket bort til hun begynner på skolen omtrent;-)

Syns jakka er så fin,å har litt lyst til å prøve den i originalgarnet. Noen som har erfaring med Merino extra fine?

5 kommentarer:

  1. Herlige garnpakker du har fått.

    SvarSlett
  2. Veldig flott jakke! Jeg har strikket mye med Merino Extra Fine, det er et helt fantastisk garn! Og fargene er helt...mmm.... :)

    Hvor er det du "melder deg på" slike pakkeutsendelser? Er ikke så inne på slikt, men hadde vært morsomt da :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann :-)

    For en nydelig jakke, synd at du måtte pakke den vekk. :/
    Min erfaring med Merino Extra Fine er at det er et nydelig mykt garn som iallefall er perfekt til småplagg som luer, votter, skjerf, halser osv.
    Jeg strikket en flettejakke fra Drops i det garnet tidligere og det vokste en del i vask, men neste gang skal jeg prøve å strikke en del strammere og se om det kan hjelpe. Har sett at andre har samme erfaring, at plagget kan vokse etter vask. Det var en tråd om det på boden for en stund siden, maaaange erfaringer der.:-))

    De pakkene du har fått var jo veeeldig fristende, er de fra Svanhilds Quilteri??
    Jeg har hatt lyst på et slikt abonnement i laaaang tid, nå tror jeg jaggu at jeg må ordne meg det. Er det en av hver du har fått? Hva koster det etter den første pakken?
    Maaaange spørsmål her, men håper på svar. :-)

    Ha en flott kveld. :-)

    SvarSlett
  4. Åååå så koselig pakke du har der. Rene snopet !

    SvarSlett
  5. Jeg elsker merino extra fine, det blir veldig tett. Eneste er at det er litt vel mange knuter på noen av nøstene..
    slenger meg som følger i bloggen din jeg :) etter bare en rask titt er jeg frelst ;)

    SvarSlett