onsdag 22. september 2010

"Alle" har strikket en monsterbukse,men jeg har strikket en søtnosbukse

Ja,i grunnen så er det vel det samme,men jeg synes at Søtnos er et mye koseligere ord.
Ettersom jeg hadde så mye rester så blei det ei bukse. Jeg hadde ikke noe mønster forran meg på monsterbukser,men mammaen min satt med et Sisu hefte som jeg tok utgangspunkt i.

Strikket str. 1 år på maskeantallet og 2 år på lengden. Den blir som en strømpebukse til Selma på kalde dager.

Selve munnen ble en prøvelse,der ble det grublet og prøvd flere varianter. Å jeg greier ikke å forklare hvordan jeg gjorde det. Jeg brukte to rundpinner å strikket for og bakstykke hver for seg på et vis,samtidig som jeg tok med noen masker på hverside som jeg satt over fra munnen.

Syns i grunnen at det ble en blid liten søtnos,som smiler fra øre til øre,med sine nye øredobber.

6 kommentarer:

  1. kjempestilig:-)
    Og jeg likte søtnos bukse bedre enn monsterbukse

    SvarSlett
  2. Kjempesøt søtnos-bukse! Den så riktig koselig ut og gir garantert ikke mareritt for en liten en! :-)

    SvarSlett
  3. Liker søtnosbuksen! Finere enn monster, og mer jente liksom :) Ha en flott helg!

    SvarSlett
  4. Den buksa var lekker! :) - for en søt vri!
    Hmmmm... mulig jeg skal prøve på noe sånn når jeg strikker denne til lillemor?!? ;)
    Flott at du delte den ideen.

    Jeg har titta i bloggen din, og her er det mye fint! Jeg legger deg til hos meg og kommer helt sikkert tilbake på besøk!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett