tirsdag 28. september 2010

3 par votter så dagens lys

De siste dagene har jeg strikket votter til toving. Syns de ble utrolig lodden etter tovinga,så jeg er litt usikker på hva jeg syns egentlig.

Har strikket de i fritidsgarn og tovet de på 60grader

To par i 3-5år og 1 par i  7-9år

De går nok i gave/salgs kassen.

Kanskje noen vil komme med prisforslag også? Det er vel ikke så mange av oss strikkere som greier å sette høy nok pris på det vi lager. Vi sitter ikke igjen med så mye etter garninkjøpene akkurat.
Folk som ikke strikker aner jo ikke hva garnprisen er, å hvor mye arbeid det er å lage noe.

5 kommentarer:

  1. Fine votter! Har selv strikket flere par i fritidsgarn, de er helt ok. Men syns de nupper fælt etter kort tids bruk. Men det er mulig det skjer med alle tove-garn?
    Strikking er en "utakknemlig" jobb ja, det blir ikke rare timesprisen etter at garbet er betalt. Men kanskje 150,- for barnevotter? Vanskelig å sette pris. Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Fine farger på vottene dine. Synes fritidsgarn gir harde og lodne votter. Jeg bruker helst finull, da blir de myke og deilige. Hehe.
    Jeg tar 220 for voksen, 175 for barn og 150 for baby/opp til 2 år.

    SvarSlett
  3. Fine varme tovavotta! Har aldri solgt et strikkaplagg så æ e litt usikker på ka du kan ta for dæm. Æ har strikka tovavotta i mang slags garn, syn`s nøstebarnulla gir bæst resultat. Lykke t me salget:-)

    SvarSlett
  4. De så ut til å være gode og varme, du.
    Gjør vel ikke noe om de er lodne vel?
    Likte søtnos-buksa godt. Særlig de lange øyevippene. Morsomt!

    SvarSlett
  5. Sånnevotter har eg også strikket en del av.De er så gode. Når det gjelder sjalet la jeg opp fire masker i slitten av hver pinne i tilleggtil at jeg økte på midten.