søndag 22. august 2010

Garnfarging med konditorfarge


Ja,så blei det endelig min tur til å prøve garnfarging også. Lille Rosin har en hobbykalender gåendes,å i august skulle vi farge garn med konditorfarge. Oppgaven er todelt for etter man har farget garn skal man strikke noe av det også. Jeg tenker det blir et par votter eller no.

Jeg er ikke fornøyd med resultatet så jeg skal prøve meg en runde til. Jeg tror kanskje jeg brukte for mye vann i kasserollen,å at det var grunnen til den lyse fargen.

6 kommentarer:

  1. Merkelig at fargen skulle bli så lys med SÅ mye skrpe farger. Spent å se resultatet på neste runde :) Blir mer og mer fristet til å teste ut garnfarging :)

    SvarSlett
  2. Ble stilig selv om de ble litt svake :)

    SvarSlett
  3. Du kan lån litt av kakefargan mine....dæm e mer fargeækte en vanli konditorfarge ;)
    (trur æ har 12 farga æ søs)

    klæm lille søs

    SvarSlett
  4. Kan man farge garn med konditorfarge...!?? Det ante jeg ikke... Forsvinner ikke fargene i vask, da??

    SvarSlett
  5. Så spennende ,-dette var noe nytt for meg

    SvarSlett