mandag 2. august 2010

Flere kopptuer,nå med enda et nytt mønster forslag.

Ja,det går mye i kopptuer for tiden,å det er jo veldig kjekt det når hjernen ikke er helt med,å man må ha et strikketøy som går av seg selv.
Å det gjør denne gode gamle Husmor Marias kopptue. Bare prøv selv. Pinnene bare strikker og strikker.

Legg opp 49 masker på pinne nr. 4 ca

Pinne 1: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu
pinne 2: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu
Ja,så fortsetter du bare slik da til nøstet nesten er tomt.

Jeg bruker mest Paris,men også noe Føn. Hører at det er mange som bruker tynnere garn,å da anbefaller jeg å bruke dobbel trå,ellers blir tuene slamsette.
Lykke til.


Den andre varianten ble til ved en feiltakelse. Jeg hadde strikket Ronille kluten,å begynte å blande inn deler av det mønsteret sammen med mitt eget. Å da fikk vi glemsomme Marias kopptue. Å den er slik

Legg opp 49 masker på pinne nr. 4 ca
Pinne 1: 3r og 1 vr,avslutt med 1r,snu (Så langt er det jo den gamle tua mi,men så ble det en kortsluttning vettdu,så på neste pinne blir det slik)
Pinne 2: Alle maskene r,snu
Pinne 3: som før 3r og 1vr....
Pinne 4: Alle r

Ja,ja,fortsett slik,så får dere en annen variant. Pyttsann. Den funker nok den også,men strukturen ble litt mer slamsete.

Husmor Marias kopptue (grønn)


Glemmsome Marias kopptue (Hvit)


1 kommentar:

  1. Takk for kommentar på bloggen min :) Alltid hyggelig å se nye fjes der.
    Disse koppetuene får man nesten ikke nok av. Kjempepraktiske og gode til sitt bruk :)

    SvarSlett