tirsdag 10. august 2010

Aurora syns alpakka garnet klødde,så da ble det mini sjal på meg.



Kjøpte en nøste med faerytale som jeg tenkte kunne bli et fint barne sjal til Aurora. Hun syns det var så mykt og deilig når jeg strikket med det,men da det var ferdig å skulle prøves syns hun det klødde veldig rundt halsen:-(

Jeg har inntrykk av at det er delte meninger om alpakka garnet klør eller ikke. Å jeg blir frustrert hvergang noen anbefaler det til "kløere", nettopp fordi jeg selv også synes det klør. Vanlig ullgarn har jeg ikke noe problemmed,kun alpakka som klør hos meg. Hm...merkelige greier.

Jeg får nå se om jeg kan bruke det,ellers så får det gå i gavekurven til noen som ikke klør så lett.

Mønster: Standar med økning i sidene og på midtmasker.

La opp 6masker på pinne 4,5
1pinne: rett
2pinne: Øking ved første og siste kantmaske samt at jeg økte så jeg fikk to masker i mellom økingene på midten.

Forsatte med pinne 1 og 2 til nøste var oppbrukt.  Kan det bli enklere?
Som vanlig er det helt umulig å gjenngi riktig lilla farge på bilder,men det er en mørk,mørk lilla farge.

5 kommentarer:

  1. Kjedeleg med kløe... Men det vart jo eit fint lite sjal til deg, da!

    SvarSlett
  2. Synd det klør ,men det var et flott sjal

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal, liker disse enkle sjalene uten alt for mye hull og mønster (ehm, kanskje fordi jeg ikke tør å begi meg utpå dem..)
    Her klør både ull, alpaca og merino...Sistnevnte klør minst nå så strikker jeg lue i Lerke (halvt om halvt med merino og bomull) kanskje det er garnet for meg :) (er ikke så glad i ren bomull til luer) Jeg krysser fingrene. Hvis ikke, akryl neste! (skrekk og gru)

    SvarSlett
  4. men da ble det jo noe fint til deg selv da! Må jo se det positive når ungene klør...
    Takk for besøket og kommentaren hos meg!

    SvarSlett
  5. Så kjekt da, så ble det noe på deg også :) Dette blir nok deilig å ha utover høsten vi har i vente!

    SvarSlett