torsdag 22. juli 2010

Nattens små irritasjoner,kan bli til noe fint.





I gårkveld og i natt satt jeg lenge å grublet på hvordan jeg skulle få til å sy en dobbel buff uten sømmer som vises.
Hadde vært på hobbykveld for en stund siden,der det ble sydd slike buffer på samlebånd;-) Nå var hodet helt blankt, å to herlige kollegaer prøvde å vei(vill)lede meg via facebook. Det ble en artig kveld for oss alle,i 3 forskjellige stuer skal jeg si deg. Etter x antall luer(som skulle ha vært buffer) måtte jeg sende et bilde med lua på. Da ble det latter i stuene.

Nå begynte moroa å ta slutt, å frustrasjonen å irritasjonen tok overhånd. Kvelden hadde blitt natt, å mine veiledere fant sengen. Nå sto jeg her helt alene, men ikke søren om jeg skulle gi meg enda. Det var jo så nære på at buffkoden ble knekt.Hvordan skal det brettes å sys,for at motivet skal bli riktig vei, å stretchen bør jo også komme på rett plass.

Å sannelig gikk det opp et lys for meg. Så da ble det sydd 3 buffer før jeg tok kveld. Det første jeg gjorde etter frokost var å sy en til. Å jeg kunne ikke gi meg der, så jeg sydde en til når jeg var på sytreff i dag. Den ble gitt bort til Karipia som en liten takk for alt det herlige stoffene vi fikk kost oss med i dag.

Nå må jeg finne ut av de perfekte målene.

3 kommentarer:

  1. Stilig! Har liksom ikke tenkt tanken på at dette er hodebry, men nå som jeg tenker den lurer jeg jo litt.. hehe

    SvarSlett
  2. Så spennende! De var utroooolig stilige da! og enda morsommere å lykkes når det ligger hardt arbeid og mye frustrasjon bak! du er flink :)

    SvarSlett
  3. Se der ja, nå er du i gang! :) De ble kjempefine, jeg elsker motivene til Stoff og Stil. Det har du kanskje skjønt, hehe.. :)

    Og så mye flott du har sydd, bitt av basillen? ;)

    SvarSlett