søndag 4. juli 2010

Den verste mammaen endrer seg.



Ja,jeg er nok den verste mammaen når det kommer til å ta vare på kunstverk fra ungene. Helt merkelig ettersom jeg jobber i barnehage,å vet hvor mye ungene legger ned i sine kunstverk. En hel dag kan de prate om den tegninga som mamma eller bestemor skal få. Å de viser så stor glede med å bruke kreativiteten sin og givergleden.
Med 5 unger i huset er det jo klart at de drar med seg myyyyye kunst hjem av ymse slag. Storsett så går alt i søppla etter hvert. Huff og huff,jeg skjemmes over meg selv.
Nå så jeg i en blogg(husker selvfølgelig ikke hvor) at man kunne ta vare på perlebrettene til ungene som en uro. Så nå har jeg kjøpt en stor ring på Panduro som henger i taket med fiske snøre på. Så nå er det bare å henge opp perlekunsten fortløpende. Genial måte å ta vare på perlebrettene.
Maleri og tegninger blir laminert å hengt opp på veggen i gangen. Det var barnehagen som hadde laminert det store bildet som Selma har laget, å da hadde jeg ikke hjerte til å kaste det. Derfor laminerte jeg også noen flere tegninger som lå på benken. Å vips, så ble det riktig så koselig i gangen.

4 kommentarer:

  1. Dette var utrolig smart! Jeg sliter med det samme her...utrolig mye ting ungene kommer hjem med. Jeg har en stor plastboks til hver, men de fylles fort! Og ja, denne mammaen kaster og mye i søpla hvis det kan være noen trøst..

    Har sendt deg mail om lua :)

    SvarSlett
  2. Det var en lur måte å ta vare på tingene på, og ikke minst er det dekorativt. :-)

    SvarSlett