onsdag 16. juni 2010

Overlevering av luer til kreftavdelinga.



Da jeg og Bente-78 kom til St. Olavs Hospital så ble vi tatt imot av avdelingslederen, og fikk servert kaffe og wienerbrød-kake.
Jeg tror det alle meste av personale på avdelinga var innom og ville høre hvem vi var.
Og gjengangsmelodien var: Finnes det virkelig mennesker som gir bort luer? Og ja, det gjør det. Takket være alle dere damer som har strikket/heklet, så er det mulig å glede dem som har det som aller verst.

Etter kaffe og samtale, så fikk vi omvisning på den avdelinga, der de fikk cellegift, deretter fikk vi omvisning på avdelinga der det bare ble gitt lindrende beahndling, fordi menneskene på den avdelinga var kommet i den siste fasen i livet sitt.....Og jeg må bare innrømme,at både jeg og Bente synes det var skikkelig tøft å være på omvisning der. Klumpen i halsen var der hele tida, og vi fikk ikke spurt om så mye

Overrekkelsen ble vellykket og vi er blitt lovt tilbakemelding etterhvert om hvordan luene blir mottatt. Første MMS fikk jeg på bussen hjem. Det var et bilde med en takknemmelg pasient med ei ny lue. Kjennte at jeg ble rørt av den meldingen.
Ellers så fikk vi et tips om at pasientene ofte var så bleke,å at de da helst ikke valgte hvite/lyse luer. Dette kan jo være noe å ta med seg.
Selv hadde jeg ikke tenkt på det.Jeg tenker vel som folk flest, at vi må ha noe lyst og lett til sommeren,for da få vi jo brunfargen frem bedre. Desverre er det ikke alle som kan få den brunfargen akkurat nå.
Tusen takk til alle som har bidratt.

På bildet er kun et lite utvalg av luene, ellers ville ingen av oss vistes. Det kom inn i underkant av 300 luer. Det er kjempe bra da.

3 kommentarer:

  1. Helt utrooolig fantastisk!! Det er en GOD følelse å gjøre noe slikt! ALL ære til dere som dro dette i land!

    Kos deg og ha en flott onsdag!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Så bra! Ja, d e vikti å strækk ut ei hand t dæm som træng d. Skjønne godt at d va tøfft for dokker
    å vær på lindrende avdeling ja. Dokker å all luestrikkera`n har gjort en god innsats å d sætt
    pasienta`n pris på.

    All ære t dokker!

    Klæmma t dæ fra mæ:-)

    SvarSlett
  3. Utrolig flott tiltak! Og det ble virkelig mange luer det. Og for en god følelse og få en personlig melding etterpå fra en lykkelig lue-eier :)

    Ha ei fin helg

    G-Anette

    SvarSlett