lørdag 19. juni 2010

Morgen glede


For å si det mildt så er jeg ingen morgen fugl. Jeg kan ikke fordra å stå opp tidlig om morgen. Jeg er den typen som trenger å ligge minst 30 min før jeg orker å tenke på å stå opp. Å da vil jeg helst at det er helt stille i huset, til jeg har vært i dusjen,spist frokost å tatt en kopp te eller kaffe.
Det er jo ikke akkurat lett med 5 barn i huset;-)men jeg er heldig som har en mann som tar det meste av morgen stunden her med ungene. Det er best slik for husfreden:-)
I helgene bør jeg la min snille mann få sove utpå litt, så da karrer jeg meg opp,med det mårra tryne. Det hjelper litt at solstrålen er i kjempe humør når å mor er sur og tverr.



Nå nei du. Jeg greier nok ikke å kamuflere min sure morgen stund,med fine ord og herlige bilder. Jeg blir kun sjarmert et par sekunder på denne tiden av døgnet.
Når havregryna skvetter bortover bordet, å vannglasset helles på gulvet.

Allt av bestikk i skuffa blir brukt som hammer på stuabordet. Leker blir kastet både ned trappa og oppi akvariet.Da blir ikke jeg sjarmert. Ikke rart jeg er morgen gretten.

4 kommentarer:

  1. Tiden går så fort, plutselig er det ungene som sover lengst i huset. Helge-morgener er det beste som finnes. Da har jeg et par timer helt for meg selv før både unger og mann har leet på øyelokket.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Så arti å godt beskreve morgenstund!

    SvarSlett
  3. Her er det fortsatt ungene som er første oppe, men de lar oss sove lengre. Nyter helgene, og selv om jeg ikke er morgenfugl heller, må jeg innrømme at det var sin sjarm å stå opp med ungene i helgene.

    SvarSlett
  4. Så herlig jente :)
    Og så masse flott her. Ser du har fått veske-pakken i posten også. Den ble sikkelig fin :)

    Ha en fin mandag :)

    SvarSlett