onsdag 30. juni 2010

Gamle skjorter ble til forklekjole


Pappa skulle kvitte seg med noe klær, å selvfølgelig stupte jeg i posen for å se om jeg kunne bruke noe. Å med inspirasjon fra Ixien satte jeg igang.
En rutete LOGG skjorte og en dongeri Levis skjorte ble satt sammen til en herlig hverdagskjole.
Jeg krangler noe forferdelig med maskina ettersom jeg ikke har noen instruksjons bok. Jeg aner ikke hvilke tall og bokstaver som betyr hva. Undertråden ble litt løkkete med rettsøm, men så fin ut med sikksakk søm. Kjolen er vrangsydd,så det spiller ingen rolle hvordan jeg har sydd;-) Bare det ikke rakkner i bruk eller vask.
Knapphull kan jeg ikke å lage, så derfor ble det trykk knapper fra syskrinet til oldemor Aslaug. Kjekt å arve syskrin med det rare i.
Jeg er knall fornøyd med jobben i dag. Satt på en liten lapp bak,med teksten:Laget med omtanke" Skulle hatt en lapp med : "Laget i frustrasjon,men med omtanke"

TRYKK PÅ BILDET, SÅ BLIR DET STØRRE.

11 kommentarer:

  1. Så flott kjole du har laget!!! :-)

    SvarSlett
  2. stilig :) kanskje jeg burde rane pappas skap ?
    ha en flott onsdags kveld :)

    SvarSlett
  3. Såå fin kjole, ka du kan.., får t d du vil du!
    Fotogen den litjpia di:-)

    SvarSlett
  4. Så flott den ble, heldig liten frøken som får så fine kjoler. Ser ut som hun er veldig godt fornøyd også. Det er gøy når en kan få noe nytt ut av gammelt.

    SvarSlett
  5. Gjenbruk er genialt og dette var bare fiiine sommerklær!
    Flott kjole Ixien fixa! Og hatt! Fin lita ei du har!
    God kreativ sommer, snuppa!

    SvarSlett
  6. For en flott kjole! Gjenbruk er topp!

    SvarSlett
  7. Kjolen ble kjempeflott! Og for en skjønn jente :)Fikk lyst å lage til minstejenta mi :)

    SvarSlett
  8. Dykti du e søss.
    Fin snuppa ble :)

    Trur æ må få tegn av d mønsteret dæ ja.


    -cecilie-

    SvarSlett
  9. Nydelig kjole du har sydd, rett og slett knallfin! :)

    SvarSlett
  10. Så lurt! Jeg elsker gjenbruk!
    Og så flott den ble!! :))
    Og du? Får du til forklekjolene, så får du i hvertfall til singoallakjolene. :)

    SvarSlett