tirsdag 22. juni 2010

Et lite sjal/tørkle med omtanke



Jeg startet på et stort sjal,som min kjære mormor skulle få i bursdagsgave nå i juli.Jeg satt på sykehuset sammen henne å strikket på det. Under veis ombestemmte jeg meg.For en dame på 83 år kunne det bli litt vanskelig å holde styrpå retta og vrang siden på sjalet.
Så neste gang jeg dro og besøkte henne hadde jeg tatt med meg et hespe med silkegarn.Da kunne jeg strikke et enkelt rille sjal,som hun ikke trengte å tenke på rett og vrang siden. Jeg satt å nøstet opp mens jeg var hos henne. Denne dagen fikk jeg ikke noe kontakt med henne, hun bare sov.
Dagen etter dro jeg på strikkekaffe på Bagle,å fikk strikket endel med den herlige silken,mens jeg tenkte på mormor. Den kvelden satte jeg klokka på ringing til onsdagsmorgen,for å komme meg tidlig på sykehuset.
Desverre ringte telefonen min før klokka ringte. Mormor døde 03.45
Det ble full stopp på strikkinga, jeg fellte av der jeg hadde kommet,å brukte det lille tørklet jeg hadde fått til i begravelsen hennes i går.
I går ettermiddag heklet jeg en kant rundt for å få det litt større. Selma koste seg på fanget mens jeg gjorde meg ferdig.
Det bitte lille sjalet her kommer jeg til å bruke mye fremover.

5 kommentarer:

  1. Nydelig sjal du har strikket. Flott farge.
    Utrolig trist historie rundt dette sjalet da :(

    Kondulerer så mye med tapet av mormor *klem*

    SvarSlett
  2. Så flott sjal, med mye minner i. Kondolerer til deg og dine.

    SvarSlett
  3. Kondolerer. Så trist at mormor ikke fikk brukt sjalet, men nå har du et sjal som for alltid vil minne deg om henne.

    SvarSlett
  4. Sjalet er flott. Det ligger nok mange minner for deg i det.

    SvarSlett