tirsdag 4. mai 2010

Ei filledukke har sett dagens lys


Jeg ble så revet med at jeg sydde ei dukke også. Det er så gøy å prøve og feile litt. Stoffet jeg brukte var kanskje ikke det beste til denne dukka. Det sklei litt ut og revnet lett. Skitt au, den varer nok noen dager (håper jeg).

Dukka var ment til Selma ettersom hun satt på fanget mitt mens den ble sydd, men hun bare kastet den i gulvet hvergang hun fikk den. Jeg tok hintet da hun sa nei,nei,nei mens hun ristet på hodet, å slengte dukka i gulvet. Den jenta der er jo kun oppvokst med strikkede ting;-)

Aurora falt pladask for dukken, å spurte om jeg kunne sy en til henne også. Jeg fortalte henne at hun kunne få den her. Å da lyste øynene hennes opp,skal jeg si deg. Hun tok den med seg i senga,mens jeg satt og strikket på kjolen.
Er spent på reaksjonen hennes når hun står opp å ser at dukken har fått klær.

Vetle lurte på om jeg kunne sy en gutte dukke til ham da. Jeg kan ikke fordra å lage to like ting, så jeg håper å finne noe annet til ham.

Mønsteret på dukka fant jeg på pickles sine sider. Kjolen er også fra deres gratis mønster.

Jeg har to andre prosjekt fra Pickles sin side jeg vil sy seinere engang.

5 kommentarer:

  1. Såååååå søt:) Den ser ut som en sånn dukke som man sparer og sparer på. Helt nydelig:)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt! Koselig med små plagg til også.
    Jeg legger inn en stemme for at Vetle også må få dokke ;-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  3. Åååååh! Sånn dukke skulle jeg ha laget også!
    Lille Oda på 1,5 år elsker dukker og kosedyr og dette er jo begge deler :O) Kjempefin, Maria!

    SvarSlett
  4. Ååå, så skjønn!!! Herleg!

    SvarSlett
  5. Kjempesøt dukke, Maria!
    Hva med å strikke ei dukke til Vetle?
    Mange fine her:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-dolly


    Kirsti

    SvarSlett