tirsdag 6. april 2010

Påske dager på Hytta












Nok engang har vi hatt herlige dager på hytta.
At jeg har vært innendørs stortsett hver dag spiller ingen rolle når gleden er så stor når jeg kommer meg ut en time eller to. Man ser litt anderledes på livet etterhvert, å det man får til betyr så enormt mye både for meg og ungene.
Jeg er så glad for at vi bare kan åpne hytte døra å komme rett ut i skogen. Vi har alt vi trenger her, å vi kan bare kose oss.

Mathias sin store påskeaktivitet har vært skatinga. Ettersom det fortsatt var snø på skatebanen på Oppdal,måtte han lage seg utfordringer selv uttenfor hytta. Å det greide han utrolig bra. Jeg syns det var litt små skumelt når han begynte å bruke bordet,men benkene går greit da. Han har nok kontroll.

Sebastian,Aurora og Vetle har egentlig vært over alt i skogen. De store vann søkkene har vært en slager,men fy søren så djupe slike vann søkker kan bli. Blåbær lyngen er kommet frem under snøen og ekornet har blitt godt foret opp med nøtter.Å Sebastian naturfotograf har stått helt stille i trærne for å ta bilder. Tau dissene er blitt flittig brukt, å en hommpe disse har Aurora og Vetle laget. Påskeharen fikk servert gullerøtter og Sebastian disket opp med ute lunsj en dag.

Selma elsker å være ute, å det første hun gjør om morgenen er å gå i gangen å ta på seg lua til Aurora og en sko, da der hun klar for utelivet.
Snø spising og springing i dammen har vært hennes slager i år.

Påskaften var det så lite snø at det ble ikke noe skirenn, så da måtte vi lage påskeløp med noen aktiviteter. Spiller ikke så stor rolle hva ungene gjør bare de koser seg og får medalje.

Litt utestrikk ble det jo på meg da, å det er jo så stas i solveggen.

3 kommentarer:

  1. Hærlie påskedaga for store å små ja:-)

    SvarSlett
  2. Det høres ut som dere koser dere stort på den hytta! :)

    SvarSlett
  3. Ja, hytta er virkelig vårt fristed.

    SvarSlett