onsdag 31. mars 2010

Nattens småe innfall








Jeg har det med å få små innfall på natters tid.
Her om natten fikk jeg det for meg at jeg skulle klippe håret igjen. Hadde tatt ut linsene og pusset tennene,klar for senga,men nei da, en liten stemme sa: "at NÅ er det på tide å klippe håret"
Da var det bare å ordne hestehalen da, å klippe av. Det lå en slitt DVD med Donald duck på badet, det ble "speilet" mitt for å se bak. Måtte jo prøve å få det sånn passe rett bak også. Egentlig så driter jeg i det,jeg ser jo meg ikke selv bak alikevell. Samma det. I natt fikk jeg et nytt innfall.

Den Fritidsgarn kjolen jeg strikket for over 1 år siden ble jo aldri passe etter at minste jenta ble født. Den var jo som en ballong, så jeg tovet den litt vell mye i maskina etter fødselen. Prøvde meg på balsamvann uten hell. Så nå var det på tide å bli kvitt den kjolen for godt, for aldri livet om jeg blir så slank at jeg kommer inn i den slik den er nå.

Jeg begynte å klippe av armene. Hm,....kunne det bli leggiser? Niks var for smal rundt anklene. Lange pulsvarmere da tro? Klippet et hull til tommelen,men ble ikke fornøyd. Den ble alfor slaskete som pulsvarmere. Hm....kanskje jeg kan klippe bort rundfellingsdelen da. Jeg satt der som et stort spørsmålstegn. Hva i alle dager skulle jeg få til av alt det her. Sitteunderlag hadde jo vært noe, men huff nei,begynner å få noen av de + at jeg har flere jeg vil strikke.

Så kom jeg på at Jannelea hadde strikket og tovet en diger veske. Så jeg begynte å sy sammen nederst på kjolen,så det ble bunnen. Klippet håndtak og greier. Den ene arma sydde jeg fast nedi veska, så der kan jeg ha strikkepinner eller lommebok og telefon lett tilgjengelig. En liten navnelapp ble ordnet på den ene siden også.

Å vipps så fikk jeg plass till allt garnet jeg bestilte fra Island
Å enda har jeg flere deler av kjolen igjen, å planene har jeg klar,men tror det er best å ta seg en liten høneblund nå.

Noen høneblund ble det nok ikke på meg i natt nei. Ble jo så hekta av det her gjennbruksprosjektet mitt. Så avisa og morras kaffen ble tatt før ungene sto opp. Herlig. Nå har presskanna mi fått seg en varmer også,thi,hi

Å jeg fikk meg en ny hals.

Må si meg meget fornøyd med den kjolen her ja.

17 kommentarer:

  1. For ei stilig veske det ble! Ha ei fin påske!

    SvarSlett
  2. Så smart med slik gjenbruk, en kjempe smart ide :) Nydelig marius dress i forrige innlegg :)

    SvarSlett
  3. Nå er jeg bare kjempeimponert, Maria!
    Savna deg i går.

    Kirsti

    SvarSlett
  4. Den kjolen fikk du jammen utnyttet godt! Men en HEL natt uten å sove??! Jeg hadde ikke hengt sammen i dag da. Håper du får tatt deg en liten lur i løpet av dagen.

    SvarSlett
  5. Hehe, bra det ikke bare er meg som får for meg å klippe håret mitt i natten;-)
    Og sånne ideer som kommer flytende, de er så digg! (ja minus den siste gangen jeg klippet meg for det ble skikkelig mislykka og kosta meg 640kr hos frisøren LOL) men jeg mener den kjolen, den må jeg bare få si jeg synes du har fått til masse flott av, genial gjenbruk! Skikkelig stilig med de lyse stingene langs kanten, nesten så jeg må fikse meg en mislykka kjole her;-D

    SvarSlett
  6. SÅÅÅÅÅÅÅ FLINK du e da!!!! DErre va da kjempesmart!!!! OG kuuuult!!!!
    Neste gang får itj du kjør forbi huset men stikk innom ...ok???? :-P KOOOOOS DOKK i PÅSKA!! klemmm

    SvarSlett
  7. Utrolig stilig "kjole" det ble til slutt :) Halsen var jo bare råstilig da, den likte jeg veldig godt.....

    SvarSlett
  8. Kjempesmart med gjenbruk. Det liker jeg.
    Ønsker deg og dine en god påske.

    SvarSlett
  9. Utrolig artig:) Så flink du er!!
    Synes den vesken til garn var kjempe tøff:)

    SvarSlett
  10. Kjempebra jobba, synes den halsen ble rålekker. Og kjekk sveis!

    God påske til deg og dine :)

    SvarSlett
  11. for en bra måte å bruke kjolen på:) å gratulerer m nyklippet hår, hadde ikke våget og gjort det selv hihi...
    ha en flott påske!

    SvarSlett
  12. Hadde alle nattige innfall vært like vellykkede som dette, så hadde det vel ikke vært noen sak! :)

    SvarSlett
  13. Snakk om kreativitet ;o) Det var kjempeflotte ting du har fått fra den kjolen, falt veldig for vesken du har laget ;o) Flink du er ! God påske og kos dere.

    SvarSlett
  14. Så mye du fikk ut av den kjolen! Og takk for kommentar om blomsten på kluten jeg hadde fått, da jeg snudde den ble det jo en ape som du sa :D

    SvarSlett
  15. Kult! Det er godt gjort å få så mykje ut av ein kjole, eigentleg:)

    SvarSlett
  16. Så kreativ og smart bruk av kjolen! Jammen fikk du mye ut av den også! :)

    SvarSlett
  17. Kreativ gjenbruk må jeg si! Helt i min gate. Flotte ting du har lagd! Superbra!

    SvarSlett