mandag 15. mars 2010

Kvikk Lunsj lua

Denne lue var en pine å strikke, men den var nødvendig. Da vi kom på Oppdal på fredagen, så var vi innom Domus, å handlet. Selvfølgelig greide Selma å miste den grønne fine Victoria lua jeg strikket tidligere. Så da var det bare å sette igang med ei ny lue.
Ettersom veska var full av restegarn til Resteteppe, var det ikke nok garn til å strikke en ensfarget lue, så da ble det en Kvikk Lunsj lue. Synnøve og Kongroa har jo heklet slike luer akkurat nå, men jeg kan jo ikke hekle, derfor ble den strikket.
Jeg hadde så vondt i kroppen der jeg satt og strikket på spreng. Hodet greide ikke å tenke logisk, så det ble ingen fellinger i lua. Den er strikket rett opp, å knytt sammen i toppen med ei snor.
Kenneth måtte vise meg hvor maskestingene skulle være, for hodet greide ikke å tenke klart.
Jeg er så tritt lei av å være syk.

Lua ble jeg kjempe fornøyd med da. Litt stor i omkretsen,men kan bare legge inn en strikk i vrangborden tenker jeg.

Her er mønsteret(om man kan kalle det et mønster da)

Kvikk Lunsj lua

Garn: Mor Aase
Pinner: 3 eller 3,5

Legg opp 96 masker,strikk 2r og 2 vr i 2-3cm
Fortsett nå med glatt strikk på resten av lua. Fell av alle 96 maskene når lua er høy nok.
Den grønne og gule stripa er på 9 omganger og resten er rødt. Lua knytes i toppen med ei tvinna snor.
Bokstavene maskes/sys på til slutt. De går over 7 omganger.

Maskeantallet passer til en voksen. Måtte sette inn en strikk for at den skulle passe til Selma.

13 kommentarer:

  1. stilig lue!! Passe jo bra med kvikk lunsj lue nå mot påske.
    Håper formen din kommer seg!!
    Ha en god uke iallfall :)

    SvarSlett
  2. Den lua var kjempetøff! Hvor har du fått tak i den oppskriften? Håper du blir bedre snart.

    SvarSlett
  3. utrolig kul lue! kan hende jeg må herme..? God bedring til deg :)

    SvarSlett
  4. artig med ei ekte påskelue=)
    Så tøft at dere får være med på Farmen, nå skal jeg se etter dere. Sikkert en stor opplevelse.

    SvarSlett
  5. Lua ble jo kjempekul:-)
    Men det er surt med alle de, som oftest fineste tingene, som bare blir borte. God bedring.

    SvarSlett
  6. Så tøff lue!!
    Og strikka når du ikke var i form tilogmed!
    Ønsker deg god bedring!

    SvarSlett
  7. Så herlig lue på ei herlig jente :)
    De luene er bare så kule :)

    SvarSlett
  8. Luen er kjempe fin. Jeg kan heller ikke hekle, ikke nok til en lue hvertfall, og liker din strikkede variant godt.
    Håper du snart blir frisk!! :-)

    SvarSlett
  9. Kul lue! :) Jeg skal lage Kvikk Lunch-lue i bursdagsgave nå, og håper den blir like fin som din! :) Håper du blir frisk snart, og ønsker deg og dine en god påske! :)

    SvarSlett
  10. Super lue! Det får bli luer til neste påske :D

    SvarSlett
  11. Flott lue! Så snill du er som deler oppskrifta :))