søndag 21. mars 2010

Knekkebrød



Har vært så utrolig rastløs i dag. Av og på med strikking, ut og inn fra sola, frem og tilbake på nettet. Noe måtte jeg da få gjort fullt og helt i løpet av dagen.

Søkte på knekkebrød, å en drøss med mimmis knekkebrød kom opp.
Etter å ha sendt mannen på butikken var det bare å sette igang. Å jammen blei de gode.
Jeg var ikke like god på å smøre smørja jevnt utover plata, så de ble ujevnt stekt. Skal garantert prøve meg igjen en dag.

Mimmis knekkebrød

3,5dl sammalt rug,grov
3,5dl havregryn
2dl solsikkefrø (jeg tok kjerner,aner ikke om det er det samme eller ei)
1dl linfrø
1dl kruskakli
1ts salt
1ts honning
7 dl vann

Smør smørja jevnt utover 2 bakebrett

180grader i 10 min Del opp til ruter og stek videre i 30min

Avkjøles på rist med døra på gløtt i 15min

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar