tirsdag 30. mars 2010

Herlige dager på hytta






Vi kom opp på hytta på fredagen. Det var så deilig å komme opp igjen. Det var nesten ikke snø der oppe, så noe påskerenn blir det nok ikke i år. Her må vi finne på noe annent. For konkurranse må vi jo ha på påskaften i år også:-) Medaljene ligger jo klar i skapet allerede.

Lørdagen brukte jeg formiddagen til å vaske og rydde på hytta.
For å få til det hadde jeg ikke gjort noe hjemme den siste uka.
Her må energien fordeles, å det var ikke noe hyggelig syn hjemme hos oss før helga.

Jeg blir frustrert over å være syk, å jeg kan ikke skjønne at jeg skal bli vant til det heller.Å være kronsik syk er ikke noe jeg unner min verste fiende engang.Jeg skjønner meg ikke på folk som ønsker at de finner en skavank, så de kan bli sykmeldte. Det er helt pyton å gå sykmeldt når man er syk. Lifskvaliteten er helt på bånd, å man må prøve å nyte den timen/dagen man føler seg i ok form. Om ikke for sin egen del, så iallefall for ungene.

Samma det etter 2,5 time var hytta skinnende ren og påskeferien kunne begynne. Jeg hadde ikke tatt med i planlegginga at mamma og pappa ville ha oss med på grilling i gapahuken senere på dagen. Slapp som en fisk, fikk vi nå da somlett oss til å kjøre bortover en tur. Å de hadde det jo riktig så koselig der.
Litt grilling og skigåing på ungene, så var nå den dagen i boks. Selv skulle jeg ønske jeg hadde rullestol i 2 dager etterpå:-(

Det er så herlig å høre alle fuglene, å hakkespetten og ekornet er stadig på besøk. Det er så stille på hytta, å vi kan gjøre akkurat det vi vil,når vil. Her får man virkelig tid til hverandre.

Nå blir det noen late dager hjemme, før vi tar turen opp til hytta igjen.

Jeg kjøpte inn tulipaner som ble satt i et Norgesglass og karsen ble sodd på et avispapir. Det vokser litt seinere enn på bomull, men jeg syns det ble mer dekorativt på avis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar