søndag 7. mars 2010

Barnas skidag 2010






Da var jaggu dagen, jeg er minst glad i her, men som vi alltid melder oss på:-)
Barnas skidag, hvor 6000 barn og 10-12 000 voksne samles i marka.
Her er det kaotiske tilstander, hektiske mødre, fedre som er altfor avslappet, å barn som er i ekstase.

Fordelen i år, er at vi greide å komme oss ut i god tid, å dermed var vi så heldige at vi fikk betale 100,- for å parkere på parkeringa. Ikke nok med at hvert barn som skal gå betaler 150,- hver liksom.

Kenneth skulle gå med ungene og jeg skulle stå med Selma på stadioen. Selma nektet å sitte i akebrettet, så jeg måtte bære henne. Hadde selvfølgelig glemt å ta med meitaien, så jeg måtte finne på noe lurt. Jeg satte Selma fast i sekken min, å sannelig så sovnet hun der.

Det tok ikke lang tid før jeg fikk telefon om at Sebastian var på avveie. Han og Mathias skulle gå Troll løypa på 4km
Mathias kom i mål, å Kenneth, Vetle og Aurora som gikk Nisseløypa på 1,5 km kom i mål. Fortsatt ingen Sebastian å se. Fikk tak i han på mobilen,men han kunne ikke fortelle hvor han var, å det var nesten ingen folk rundt ham. Da skjønnte vi at Sebastian hadde forvillet seg inn i kjempeløypa på 1mil.

Vi gikk, ned til bilen, å Kenneth tok kontakt med norsk folkehjelps sitt telt. Der fikk de kjørt ut en skuter for å se etter han. Han hadde nå kommet til drikkestasjonen (5km), å jeg ba ham stå der å vente. Han var fortvilt over å bli hentet på skuter, for da fikk han jo ikke gått inn i mål. Helldigvis slapp mannen han av, så han kunne renne ned sistebakken, å inn til mål.
Det var en sliten, men stolt 8åring som kom til bilen etterpå.

Å alle var vi enige om at dagen ble ikke så værst, å at dette må vi gjøre neste år også:-)

2 kommentarer:

  1. Fin historie og sikkert en opplevelse for Sebastian å kjøre snøscoter da han var kommet i mål! Husker disse dagene.. 4 barn og to voksne. En skitur har festet seg i minne. Jeg tror vi delete ut 50 pastiller. En for hver stolpe i løypa....
    Ellen

    SvarSlett
  2. Godt at alt endte bra. Jeg husker barnas skidag både med glede og gru, og er egentlig glad vi er ferdig med det. Men, det er moro for ungene.

    SvarSlett