mandag 8. februar 2010

Saue kjole til Selma

Etter at jeg så dette bildet i går, fikk jeg så lyst til å prøve det samme.
Selma har karneval på fredagen, å det er jo alltid gøy når man kan lage kostyme selv.
Jeg er ikke noe glad i engelske mønstre (men prøver litt innimellom) , å kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle få til å strikke, så det så slik "ullete" ut.

Jeg dro ned til byen, å der fant jeg et garn fra Dale som heter EMU. Helt forferdelig garn å strikke med. Så aldri mer. Jo altså det mangler jo ei lue til det her da, så den får jeg ta en annen dag.

Jeg la opp 35 masker, å strikket frem og tilbake til ønsket lengde (målte på en anenn kjole), så felte jeg av 3 masker under armene, å strikket for og bakstykke for seg. Tror jeg tok 8 pinner ,før jeg felte til halsen. Ble vel igjen 4 masker på hver skulder. Skuldrene ble på 4 pinner. Så tok jeg bakstykke likedan,bare at det ble 10pinner før fellngen til halsen.

Heklet sammen på skuldrene og i den ene siden, å vips så ble det en saue kjole jeg håper holder igjennom en karnevals fest.

4 kommentarer:

  1. Den kommer til å bli flott. Jeg holder også på med karnevalsdrakt til mitt barnebarn. Hun skal være katt, så jeg syr en drakt. Synes det er veldig moro å lage slike ting. Det som blir problemet er hvordan jeg skal feste ørene på lue, men jeg får det vel til etterhvert. Tenkte også litt på å strikke drakt i pelsgarn, men det er som du sier, det spesielle garnet er litt trælete å strikke av. Lykke til med lua.

    SvarSlett
  2. Det kostymet er bare så utrolig søtt :D digger det. Blir nok en fin frøken som skal på karneval :D

    SvarSlett
  3. Så flott kostyme du har laget.Kan tenke meg det blir en flott frøken på karneval og det beste av alt hun får et kostyme ingen andre har maken til.

    SvarSlett
  4. Det blir nok kjempestilig! Men misunner deg ikke strikkingen, det høres ikke umiddelbart tiltrekkende ut :)