torsdag 18. februar 2010

Husmor Marias kopptue

He,he...vi har det litt skøy med kopptuer for tiden, å jeg har fått tildelt navn på min tue. Det er ikke jeg som fant opp krutten på denne her, men her er nå mønsteret om du vil.

Husmor Marias kopptue

Legg opp 49m på pinner 4 (jeg er frelst av Føn garnet)

1. Strikk 3r,1vr,3r,1vr osv avslutt med 1r. snu
2. strikk 3r,1vr,3r,1vr osv avslutt med 1r. snu

Fortsett slik til garnet er brukt opp.

Nå har du fått ei god og tykk tue, som er strikket helt lik på begge sider.

Lykketil

12 kommentarer:

  1. Kjempefin kopptue! Den skal jeg forsøke meg på. Takk for at du legger ut oppskrift! :)

    SvarSlett
  2. Syns du var litt gnien i går da men, tenkte at vi strikkedamer setter pris på hjemmestrikkede luer ;))) Må bare skryte mer av kluten din, strikker i massevis nå og gir bort med børste, garn og oppskrift (med link til deg selvsagt), som du gjør. Kjempepopulært!

    Ha en flott uke Maria.

    Klem fra Irene :)

    SvarSlett
  3. Supert! Den oppskrifta skal testes :)!

    SvarSlett
  4. Jeg har fått helt dilla på disse herlige tuene!!! Har egentlig mye som skal strikkes, men jeg greier ikke å løsrive meg! Tusen takk for mønster, Maria!

    SvarSlett
  5. Da har jeg også strikket klut etter mønsteret ditt :) kommer garantert til å strikke flere! Takk for at du legger ut oppskriften :) hilsen Gry

    SvarSlett
  6. Hei, så lekkert mønster det ble på klutene dine. Takk for at du deler oppskriften - denne får vi prøve oss på :-)

    SvarSlett
  7. Denne har jeg strikka mange av nå, den er helt genial! Takk for at du deler oppsktrift :)
    Hilsen Hilde/Tittelure

    SvarSlett
  8. Hærlig!:) Nå strikker jeg opp restegarn av bomull.Strikker med dobbel tråd, og tuene blir topp! Tusen takk for oppskrifta!:)))

    SvarSlett
  9. Beste vaskeklut mønster til nå. "Håper du snart får mindre tid til håndarbeid."

    SvarSlett
  10. Tusen takk for at du deler oppskrifta på disse flotte og gode kopptuene :-) var innom å lurkikka her tidligere, og nå har det blitt ganske mange tuer kan jeg fortelle :-) Jeg blir helt hekta og sliter med å legge strikket fra meg.
    Noen har allerede funnet veien til vestlandet og Texas ;-)
    Har lagt deg til i blogglista mi, og du er velkommen til å besøke bloggen min :-)

    Ønsker deg en god og finfin sommerdag :-)

    SvarSlett
  11. Hei, jeg er kommet halvveis på en slik kopptue. Er ganske fersk... hvordan gjør jeg det når jeg skal felle av når jeg er ferdig? Med bare rette masker - eller strikker jeg som ellers i oppskriften og feller av? Og da på rettsiden eller vrangsiden??? Hilsen fersk strikker :)

    SvarSlett
  12. Fell av som du vil. Begge måtene går fint. Jeg feller rett på rett og vrang på vrang. spiller ingen rolle hvilken side du feller på ettersom tua er lik på begge sider.
    Lykke til. Klem Maria