mandag 25. januar 2010

Favorittsokker




Jeg har blitt helt frelst av slike tubesokker/sirkelsokker. De sitter som støpt på foten til de små.
Ettersom vi har problemer med å få på Selma sko på den ene foten, trenger hun varme sokker når vi tar henne med ut på farten.
Så da kom jeg på at jeg kan jo prøve å strikke slike sirkelsokker med tykkere garn og pinner. Å vips, så fikk hun disse deilige sokkene.
Om du vil strikke slike, så finner du mønsteret her. Håper jeg får se mange slike tykke sokker.

FAVORITTSOKKER
Garn: Robust
Pinner: 3,5
str: 1år

Legg opp 30masker

1. 3r og 3vr x5omg
2. 1vr,*3r og 3vr* *x5*
3. 2vr,*3r og 3 vr* *x5*
4. 3vr og 3r x5
5. 1r,*3vr og 3r* x5
6. 2r,*3vr og 3r* *x5*
7. Gjennta 1-6 til ønsket lengde.Mine ble 23cm før fellinga.

Tåfelling
1. Strikk de 2 første vr m sammen ut omg
2. en omg. vanlig
3. Strikk de to første rettmaskene sammen ut omg
4. en omg.vanlig
5. strikk 2 r og 2 vr sammen ut omg.
Ta de resterene maskene løst av. Fest godt.

1 kommentar: