lørdag 30. januar 2010

2 prinsesser små.



Her er altså mine 2 prnsessepannebånd ferdig tovet. Aurora vil ha ltt perlepynt på sitt, å det skal hun nok få:-)
Jeg holder på å prøve meg frem med mønster med øreklaffer på. Det første bomet jeg litt med klaffene, men nå ser det ut til at det stemmer bedre. Neste prosjekt er å få litt høyere spisser på Aurora sitt.

Om du vil prøve deg, så er i allefall mønsteret slik foreløbig.

PRNSESSEPANNEBÅND

5o gr Fritidsgarn
Pinner nr. 5
Begge pannebåndene er strikket med 6 spisser, men Selma sitt måtte jeg tove 2 ganger på 60grader.

Legg opp 15masker

1.Strikk en pinne rett
2.Øk en maske på slutten av pinnen

Gjenta pinne 1 og 2 til du har 21 masker

3.strikk en pinne rett
4.Fell en maske på slutten av pinnen

Gjenta pinne 3 og 4 til du har 15 masker

Da har du fått en spiss. Jeg har brukt 6 slike spisser. Sy sammen bak.

Om du vil ha øreklaffer så kan du lage det slik:

Legg pannebåndet flatt med midten frem. Plukk opp 13 masker på siden.

1. strikk en pinne rett
2. strikk en pinne rett
3. strikk en pinne rett
4. Fell en maske først og sist på pinnen
5. Strikk en pinne rett
6. fell en maske først og sist på pinnen
7. strikk en pinne rett
fell en ...osv til du sitter igjen med 5 masker. Fell av disse maskene, å du har en øreklaff.
Lak en slik øreklaff på den andre siden.

Jeg heklet en kant med pelsgarn rundt.

Lykke til.

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte prinsessepannebånd!! Eg har handla inn Fritidsgarn sjølv og skal strikke prinsessepannebånd på bestilling til ei veninne. Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. To herlige jenter med flotte prinsessepannebånd.

    SvarSlett